Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B000190545   Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3
2019-2020   Assessorament. Secundària Obligatòria
  
   1/10/2019 - 26/6/2020 (30 hores) de h a h
   INS Del Ter
   c. Eduard Rifà, 24 (Manlleu) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Innovació Educativa
  
   "Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19"
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
  
Objectius   EIX ESTRATÈGIC 1. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge

Ajudar a dissenyar, desenvolupar i avaluar el projecte generat amb el museu del Ter

EIX ESTRATÈGIC 2. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva

Continuar amb l’organització de les reunions de centre utilitzant l’AC com a modelatge per aplicar-ho posteriorment a l’aula

EIX ESTRATÈGIC 3. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar

Documentar i compartir practiques educatives d’aula, tenint presents els principis metodològics magnet – objectiu de millorar els aprenentatges dels alumnes.
Recollir la veu dels alumnes en les documentacions d’aula.

EIX ESTRATÈGIC 4. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances

Ajudar a prendre consciència de la importància de dinamitzar la pàgina web i les xarxes socials.
Donar suport i ajuda en la creació d’articles relacionats amb els projectes de centre.
Ajudar a organitzar una jornada amb les famílies per mostrar un dels projectes realitzats (trimestrals o el de la història del cinema a Manlleu).


  
Continguts    Desenvolupament del projecte de teatre.
 Desenvolupament del projecte RestauraTer
 Projectes que es realitzin a més a més del teatre i la restauració.
 Dinàmiques, estructures d’AC.
 Com s’han de documentar les practiques educatives?
 Establir un model per documentar-les
 La importància de la veu dels alumnes durant el procés d’aprenentatge
 La comunicació de projectes i activitats d’aula i de centre a la pàgina web i les xarxes socials (twitter, instagram)
 La documentació dels projectes.
 Què cal recollir per fer una bona documentació?
 Importància de la implicació de les famílies i de que la comunitat conegui el centre. Obertura a la comunitat.
  
Avaluació    Recull de fotografies, vídeos, articles que es puguin fer des del centre i des del Museu del Ter.
 Documents personals de cada professor/a de l’aplicació de l’AC a l’aula.
 Número de practiques educatives documentades per cada professor/a o equip de professors/es
 Documents, filmacions on es pugui veure la veu dels alumnes.
 Tuits creats
 Pàgina web més dinàmica i pràctica.
 Articles que s’hagin pogut penjar a la web, enllaços des del twitter.
 Jornada Magnet per a les famílies, al Museu del Ter, per explicar-los un projecte dels que s’hagi realitzat al centre.
  
Requisits de  certificació    Assistència a les sessions de formació
 Documentar com a mínim una pràctica educativa d’aula.
 Documentació per equips docents d’un dels projectes de centre.

  
E-mail   xgeis@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   01/10/2019   1600   1800 
 Sessió 2   dilluns   14/10/2019   1600   1800 
 Sessió 3   divendres   25/10/2019   1600   1800 
 Sessió 4   dimecres   25/12/2019   1600   1800 
 Sessió 5   dimarts   21/01/2020   1600   1800 
 Sessió 6   dilluns   03/02/2020   1600   1800 
 Sessió 7   dimarts   18/02/2020   1600   1800 
 Sessió 8   dilluns   27/04/2020   1600   1800 
 Sessió 9   dilluns   18/05/2020   1600   1800 
 Sessió 10   divendres   26/06/2020   1600   1800 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent