B000190545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-3 |
2019-2020 |
Assessorament. Secundària Obligatòria |
|
|
|
1/10/2019 - 26/6/2020 (30 hores) de h a h |
|
INS Del Ter |
|
c. Eduard Rifà, 24 (Manlleu)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
"Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19" |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
|
| |
Objectius |
EIX ESTRATÈGIC 1. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge
Ajudar a dissenyar, desenvolupar i avaluar el projecte generat amb el museu del Ter
EIX ESTRATÈGIC 2. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
Continuar amb l’organització de les reunions de centre utilitzant l’AC com a modelatge per aplicar-ho posteriorment a l’aula
EIX ESTRATÈGIC 3. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar
Documentar i compartir practiques educatives d’aula, tenint presents els principis metodològics magnet – objectiu de millorar els aprenentatges dels alumnes.
Recollir la veu dels alumnes en les documentacions d’aula.
EIX ESTRATÈGIC 4. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances
Ajudar a prendre consciència de la importància de dinamitzar la pàgina web i les xarxes socials.
Donar suport i ajuda en la creació d’articles relacionats amb els projectes de centre.
Ajudar a organitzar una jornada amb les famílies per mostrar un dels projectes realitzats (trimestrals o el de la història del cinema a Manlleu).
|
| |
Continguts |
Desenvolupament del projecte de teatre.
Desenvolupament del projecte RestauraTer
Projectes que es realitzin a més a més del teatre i la restauració.
Dinàmiques, estructures d’AC.
Com s’han de documentar les practiques educatives?
Establir un model per documentar-les
La importància de la veu dels alumnes durant el procés d’aprenentatge
La comunicació de projectes i activitats d’aula i de centre a la pàgina web i les xarxes socials (twitter, instagram)
La documentació dels projectes.
Què cal recollir per fer una bona documentació?
Importància de la implicació de les famílies i de que la comunitat conegui el centre. Obertura a la comunitat.
|
| |
Avaluació |
Recull de fotografies, vídeos, articles que es puguin fer des del centre i des del Museu del Ter.
Documents personals de cada professor/a de l’aplicació de l’AC a l’aula.
Número de practiques educatives documentades per cada professor/a o equip de professors/es
Documents, filmacions on es pugui veure la veu dels alumnes.
Tuits creats
Pàgina web més dinàmica i pràctica.
Articles que s’hagin pogut penjar a la web, enllaços des del twitter.
Jornada Magnet per a les famílies, al Museu del Ter, per explicar-los un projecte dels que s’hagi realitzat al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les sessions de formació
Documentar com a mínim una pràctica educativa d’aula.
Documentació per equips docents d’un dels projectes de centre.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
01/10/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 2 |
dilluns |
14/10/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 3 |
divendres |
25/10/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 4 |
dimecres |
25/12/2019 |
1600 |
1800 |
Sessió 5 |
dimarts |
21/01/2020 |
1600 |
1800 |
Sessió 6 |
dilluns |
03/02/2020 |
1600 |
1800 |
Sessió 7 |
dimarts |
18/02/2020 |
1600 |
1800 |
Sessió 8 |
dilluns |
27/04/2020 |
1600 |
1800 |
Sessió 9 |
dilluns |
18/05/2020 |
1600 |
1800 |
Sessió 10 |
divendres |
26/06/2020 |
1600 |
1800 |
|
| |